fredag 1 januari 2010

Nyårsdagen

Idag sov jag och älsklingen till kl.9.45, dom flesta skulle nog inte kalla det för att sova länge. Men för mig och J som alltid ställer klockan för att vi ska iväg och jobba eller träna etc så är 9.45 att sova länge och jag behövde det.

Det blev en mysig nyårsafton igår med en välsigt lyckad tre rättersmiddag, vi tog det lugn och lagade först till förrätten, åt den och började sen med huvudrätten osv. I vanliga fall försöker man göra klart allt på en gång så att det bara är att äta sen, men slänger man i sig maten och vi hade ju hur mycket tid som helst till att njuta igår. Vi var grymt trötta vid tolvslaget, haha, så vi tittade på fyrverkerier, gav varann en nyårskyss och gick sen och sussade.

Nu är kl. 13.00 och jag sitter och äter frukost bestående av frukt/bärsallad med proteinfluff (chokladsmak, mumma), ska precis som min Em dra ner på alla godsaker, måste ju förbereda sig inför sommaren 2010 och nytt, fysiskt jobb. Träningen har jag kört på med men maten har varit sisådär.

By the way så har det snöat konstant i över 24 timmar nu och det är runt -10 grader, lite av solen skymtas även lite då och då.

Min frulle:

1 kommentar:

  1. Gu vad gott det ser ut!! Nu peppar vi varann till hälsosam mat i veckorna eller hur :) Jag mår redan mycket bättre efter 1,5 dagar med bra mat och motion! Det värsta är att skafferiet är proppfullt med choklad o andra godsaker efter jul och nyår.. Ska gömma det längst in så jag inte ser det varje gång jag öppnar dörren haha. Stor kram gumman!

    SvaraRadera