torsdag 10 december 2009

Ännu ett försök

Nu gör jag ännu ett försök till att börja blogga, vi får helt enkelt se hur det går.

Anledningen till att jag försöker igen är att jag äntligen känner att jag är på väg någonstans, till eller rättare sagt mot något bättre. Jag har fått ett nytt jobb som jag snart ska börja på, ett jobb som känns kul och inspirerande. Jag är på väg att avsluta ett annat jobb som nu på sista tiden håller på att ta kol på mig, för inte är det väl meningen att man ska få magsår när man är 27?


Mellan det nya jobbet och det gamla så hjälper jag min pappa med hans företag medans här är bortrest, plus att jag har en hel del tid över till träning. För träningen är det som får mig att må bra, att slappna av och släppa på all ångest och andra jobbigheter. Det som känns kul med träningen just nu är att jag inför det nya jobbet måste lära mig att behärska en ny sorts träning, nämligen olympiska lyft, något som är sjukt svårt, jobbigt men så jäkla kul och utmanande. Me like utmaningar!


Slänger in en bild från min gråa vardag nere på pappas kontor:


2 kommentarer:

  1. Åh fina Madde - välkommen tillbaka!! Jag kommer följa din blogg VARJE dag, vi får peppa varandra genom bloggandet som vi alltid gjort :) Att det sker från varsin sida av dataskärmen och inte på Starbucks i Mooloolaba är kanske inte lika kul men det funkar tills vi båda bor i stockholm igen! Förhoppningsvis redan till sommaren :) Stor kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, kul att iaf en person (DU :-)) kommer följa min blogg varje dag. Känns faktiskt kul att skriva igen, och sen som du skriver så kan vi peppa varandra och det är BRA!! Jag hoppas verkligen att du bor i Sthlm till sommaren, håller tummarna! Saknar dig ju, Kram kram

    SvaraRadera