onsdag 16 december 2009

Skit, skit och ännu mer skit!!

Min kära J har ju varit dunderförkyld i 3 dagar nu och jag har tvingat honom att sova på soffan eftersom jag har en massa jobb att göra under veckan och inte vill bli smittad. Trodde att allt var lugnt ända tills igår kväll då jag börjad känna mig mosig och täppt i näsan, tog en alvedon och tuggade i mig en rå vitlök (äckligt, men brukar vara effektivt). Nu är det morgon och jag är fortfarande mosig i huvudet och täppt i näsan men det har iaf inte blivit värre. Jag vill verkligen inte bli sjuk! Och alla tjatar om den där jäkla svininfluensan och att man MÅSTE ta vaccinet, men vad jag vet så är det typ bara i Sverige som det är en sån jäkla hysteri om att man ska vaccinera sig!! Jag tycker inte om att ta en massa sprutor och vaccin i onödan, hmm, kanske får äta upp det jag har skrivit nu.... men det är så här jag känner. Em, vaccinerar sig folk mot svininfluensan i N.Z?

Nu ska jag fixa till mig sen blir det jobb på GANT idag med.

2 kommentarer:

  1. Neeej hoppas du inte blir ordenligt sjuk gumman! Du och jag hatar ju att vara sjuka mer än nåt på hela jorden.. (nära på iaf!)

    Om folk vaccinerar sej här? Man kan säkert om man vill men man hör ingenting om det i media, inte alls som i sverige med andra ord. Där verkar ju var och varannan vaccinera sej! Samtidigt som dom sedan blir dödsjuka av vaccinet.. låter lite läskigt tycker jag. Vad tänker du göra, nån i din familj som tagit sprutan?? Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har klarat mig relativt bra än sålänge från att bli ordentligt sjuk, får stå ut med att stinka vitlök istället. Hehe!! Ja, usch vi hatar verkligen att vara sjuk, man blir ju så himla rastlös! Jag vill ju träna och röra på mig. Det är verkligen helt sjukt det här med svininfluensan och vaccinering här hemma i Sverige, folk blir sura om man säger att man inte tänker vaccinera sig. Jag och J ska inte vaccinera oss, syrran har inte gjort det, itne hennes kille heller, sen har jag en hel hög kompisar som inte heller gjort det. Mamma har gjort det och några gamlingar i släkten. Sen känner jag två stycken som har haft svininfluensan, dom var väldigt sjuka men det blir man ju alltid av influensan. Nu mår dom bra igen. Aja, tycker bara att det är så överdrivet här hemma.

    Kram på dig

    SvaraRadera