tisdag 22 december 2009

Måndagen som försvann

Jag vet inte vart måndagen tog vägen. Jag är ju fortfarande förkyld men nu är det på bättringsvägen!!! Skulle ha jobbat på GANT både igår och idag, men jag kände efter i kroppen och bestämde mig för att jag nog behöver vila för att bli ordentligt frisk.

Det jag gjorde igår förutom att vila var att köpa julgransfot, glitter, topstjärna och självklart en julgran sen när äsklingen kom hem. Den stackars killen som skulle hjälpa oss med granen vart nog lite less, haha, jag och J kunde helt enkelt inte komma överrens. J ville ha en mindre gran som inte var så tät, medans jag ville ha en större gran med täta grenar...tänk Disneygran, en sån ville jag ha. Tillslut enades vi iaf om den och det blev urbra, båda nöjda.

Sen skulle jag och syster möta upp mamma för att handla julmat och en gran till henne. Haha, killen som hjälpte mig och J höll väl på att få en hjärtattack när han såg att jag kom tillbaka bara 30 min senare. Han trodde att jag ville byta gran, men blev lugn när jag sa att det var mamma som skulle ha en. Annars gick julhandlingen riktigt bra, kombinationen självscanning, inte jättemycket folk i affären och tre L-tjejer (vi,hehe) gjorde det hela riktigt roligt och mysigt.

Middag åt vi hemma hos mamma, hela gänget minus C´s kille. Det blev grillad kyckling, avokadoröra och pommes (dom nyttigare som inte är friterade), mycket gott och trevligt. Ska bli mys att få fira jul i lugn och ro snart, med familjen, kommer sakna pappa min.

Vår gran:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar