tisdag 29 december 2009

Ont och trött

Är så himla trött idag, det blev en hel del träning igår och den är orsaken till det onda och trötta.

På morgonen/förmiddagen körde jag och J ett lyftarpass som vi avlsutade med några set frontböj och benspark, där har vi orsaken till det onda i ben/rumpa/rygg/axlar och trapz.

På kvällen skulle jag och min syster gå på Aerobic men väl där kände vi inte för det utan bestämde oss för att köra 40 min kondition (blev 17 min på crossen och 23 min löpning, som gick förvånansvärt bra) istället. Efter konditionen supersetade vi biceps och triceps med sammanlagt 4 övningar och 3 set på varje. Nu när dom har byggt det nya gymmet har dom även köpt in en hel del nya maskiner, varav en är en brutalbänk som är perfekt att köra mage i. Kan säga att efter 3 set i den så brände det rejält i magmusklerna.

Inte så konstigt att jag stupade i sängen igår och att jag knappt kände mig utvilad när jag vaknade. Sen kändes morgonens 40 min på motionscykeln som en ren pina för benen, inte för andningen utan för min trötta kropp, orkade inte med några intevaller utan det blev 40 min i ett jämt tempo istället.

Men idag blir det ingen mer träning än de 40 minutrarna på cykeln för det orkar jag inte, och nån nytta gör det inte heller.

Jobbar åt pappsen idag, så det blir en lugn dag. I need it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar