lördag 26 december 2009

Julen

Julen i år blev verkligen lyckad. Den var lugn, skön och mysig, precis så som den ska vara. På morgonen åt vi frukost hos mamma, en frukost med risgrynsgröt, te, nybakat bröd, skinka mm. Sen åkte syster och P ut till hans föräldrar och spenderade eftermiddagen där medans jag och mamma åkte ut till J och hans föräldrar, väl därute gick vi en 1,5 timmes promenad (otroligt skönt med tanke på hur mycket mat och godis vi åt senare) i den snöiga skogen. Efter promenaden förberrede vi maten tillsammans och åt sen tills vi höll på att spricka, vid 3-tiden samlades vi i tv-rummet för att dricka glögg, äta knäck och titta på Kalle Anka. Sen blev det julklapps-utdelning, fick en massa fint till hemmet och köket. Älsklingen gav mig en ny Ipod eftersom jag har svettat sönder displayen på min gamla, bra jobbat eller hur?

Vid 18-tiden begav vi oss hem till mamma för att äta (igen) julmiddag med syster, hennes P, mamma, J och C (våran "farbror"). Det blev en mysig middag, men jag fick inte i mig så mycket mer mat var alldeles för mätt. Julklapps-utdelning igen, med ännu fler fina saker till hemmet och en jättefin ny berlock till mitt Tomas Sabo armband (en berlock som påminner mig om Australien) av mamma. Efter julklappar spelade vi Monopol där jag efter över 3 timmars spelande utklassade dom andra. Så sjukt nöjd.



Min älskling på julaftons-promenaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar